Telefonas: +370-37-380319

El.paštas: info@linijasportas.lt

Darbo laikas:

I - IV - 7:00 - 21:30,

V - 7:00 - 20:00,

 VI - 9:00 - 18:00, 

VII - 9:00 - 20:00

                                                                                           

NAUJIENOS

Pradinisarrow NAUJIENOSarrowSPORTAS - GERIAUSIAS JAUNYSTĖS ŠALTINIS

SPORTAS - GERIAUSIAS JAUNYSTĖS ŠALTINIS (2018-10-09)

 

Sportas geriausias jaunystės šaltinis

 

Norite atrodyti ir jaustis puikiai sulaukę 40-ies, 50-ies, 60-ies ar daugiau? Patarimas - neleiskite pinigų „magiškiems“ kremams ar losjonams. Investuokite savo laiką tinkamoms treniruotėms.

  

Tinkamai parinktas treniruočių planas yra geriausias šiuo metu įmanomas būdas  senėjimo procesams vilkinti, užkirsti kelią kai kurioms senėjimo pasekmėms ir pagerinti sveikatą bei gyvenimo kokybę.

  

Svarbu atskirti 3 skirtingas, tačiau labai susijusias, sąvokas:

 

·     Fizinis aktyvumas – tai bet koks kūno judėjimas, kurį sukelia raumenų veikla ir padidina energijos sąnaudas;

 

·     Fizinis pratimas – tai planuota, struktūruota, pasikartojanti ir tikslinga fizinė veikla;

 

·     Fizinis pasirengimas – tai gebėjimas atlikti sunkesnius fizinius pratimus ar treniruočių planus. Fizinis pasirengimas gali būti daugybėje fizinių savybių pvz., aerobinis pajėgumas, jėga, greitis, vikrumas, koordinacija, lankstumas. Tai galima suprasti kaip integruotą visų funkcijų ir struktūrų matavimą, kuris yra susijęs su fiziniu aktyvumu, fizinių pratimų atlikimu ar abiem.

 

Senėjimo procesų lėtinimas asocijuojasi su šiomis fizinio pasirengimo savybėmis:

 

·       širdies kraujagyslių sistema,

 

·       kūno kompozicija,

 

·       lankstumas,

 

·       raumenų jėga.

 

Šios savybės turi ypatingai didelę reikšmę gerai savijautai, sveikatai ar net ligų prevencijai.

 

Treniravimasis beveik kiekvieną jūsų kūno audinį padaro sveikesniu ir stipresniu. Jaustis ir atrodyti gerai tiek iš išorės, tiek iš vidaus yra jaunatvės požymis. Net pasunkintas kvėpavimas (pvz. per šiaudelį) turi didžiulę naudą jūsų kūnui, nes tai gerina deguonies transportavimą į plaučius, širdį, raumenis.

 

Dauguma vyresnio amžiaus žmonių mano, kad jiems sportuoti jau per vėlu ir tai neduoda jokios naudos. Priešingai, yra atlikta galybė tyrimų, kurie įrodo, kad sportas padeda atitolinti senėjimo procesus ir ilgiau išlikti jaunam bei sveikam. Nieko neveikiant prarandama raumeninė masė, prastėja fizinė būklė, greitėja senėjimo procesai.

 

Reguliarus fizinis aktyvumas yra būtinas, norint sulėtinti senėjimą. Jei manote, kad tam turite bėgioti maratonus ar kilnoti didžiausius svorius, klystate. Vaikščiojimas, plaukimas, joga, užsiėmimai treniruoklių salėje ir kitos gyvenimiškos veiklos gali pagerinti jūsų tiek fizinę, tiek smegenų veiklą.

 

Norite sulėtinti senėjimo procesą? Visų pirma jums reikia turėti reguliaraus fizinio aktyvumo planą. Šiuo klausimu patariu kreiptis į specialistus. Sveikatingumo centre „Linija“ esu sudaręs ne vieną asmeninę sporto programą pagyvenusiems žmonėms. Tam, kad programa būtų efektyvi ir duotų naudos, visų pirma reikia ištestuoti kliento fizinę būklę bei žinoti jo kasdienines veiklas. Jei žmogus yra judantis minimaliai, sporto programa bus skirta fizinio aktyvumo didinimui, stebint jo progresą. Jei klientas yra sportuojantis, sudarydamas programą, padedu jam tobulinti vieną iš pasirinktų fizinių ypatybių: jėgą, aerobinę ar raumenų ištvermę, lankstumą, stabilumą ir t.t. Visada klientams rekomenduoju treniruotis maksimaliomis pajėgomis, tačiau niekada nepervertinti savo galimybių. Labai svarbu teisingai nustatyti ir individualizuoti patį sportą bei sekti adaptaciją. Treniravimąsi galima reguliuoti dažnumu, intensyvumu, treniruotės trukme, treniruotės tipu ir pasirengimo lygiu. Tai padeda progresuoti ir siekti savo užsibrėžtų tikslų.

 

Senėjimas yra fiziologinis procesas, kuris gali būti paspartintas arba atitolintas. Kaip jau minėjau, atlikti moksliniai tyrimai įrodo, jog reguliarus fizinis aktyvumas yra pati efektyviausia fizinio pasirengimo gerinimo bei senėjimo procesų sulėtinimo priemonė. Reguliarus treniravimasis teigiamai veikia sveikatą, nepaisant amžiaus, lyties, sveikatos ar fizinės būklės. Fizinio aktyvumo trūkumas paspartina senėjimą, o tai pasijaučia tiek sveikatos būklėje, tiek išvaizdoje. Panašaus amžiaus ir genetiško kodo žmonės gali gerokai skirtis. Žmonės, kurie yra fiziškai aktyvūs, valgo sveiką maistą ir vengia rizikos faktorių, atrodo jaunesni ir tokie išlieka žymiai ilgiau. Taigi, fizinis aktyvumas yra nenuginčijamai pats geriausias vaistas, kuris padeda suvaldyti (sulėtinti) neišvengiamą senėjimo procesą.

 

Šios naudos savo klientams padedu siekti sveikatingumo centre „Linija“. Čia yra sudarytos puikios sąlygos sportui bei sveikatai gerinti tiek pradedančiajam, tiek pažengusiam. Pagal kiekvieno poreikius galiu sudaryti asmenines programas tiek treniruoklių salėje, tiek baseine. Todėl viskas, ko jums reikia – ateiti. Atminkite, sveikame kūne, sveika siela!

 

Rokas Zobarskas

+370 671 34294